LOGO_yogafrojd_mobilsida_220

Information om minskad smittspridning av Covid19

Vi yogar med ansvar och omsorg och följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer
- Du kommer om du är helt frisk
- Byter om hemma.
- Vi tvättar händerna noga innan och efter passet. Handsprit finns.
- Tar med egen yogamatta och det du behöver för din träning
- Vi håller avstånd 1,5 m.

SAMAYOGA - enkel och djup

Kärleksfull närvaro. Med mjuka rörelser till musik och mantran öppnar vi upp kropp och själ.

Sama Yogans mjuka följsamma flöde improviseras fram av ledaren för att stärka och glädja kropp och själ. Till rörelserna  kan sångsstrofer, så kallade mantran och musik läggas till under passet. Sama yoga är enkel och går på djupet. Kan göras lugn och stillsam eller mer kraftfull och utmanande. 

Kom som du är, yogan anpassas efter dina förutsättningar. Du känner efter själv vad du behöver och hur mycket du vill gå in i rörelserna.
Om du vill läsa mer om yogaformen: samayoga.info

SAMAYOGA Ht 2021
TID: Fredagar kl. 16.00 -17.15
Plats: Yogahuset Falun
Pris: 1120 kr
(2 platser kvar)
Möjlighet till PROVA PÅ första gången (begränsat antal platser. Pris 100 kr)

MORGONYOGA

Gör som katten. Börja morgonen med att sträcka ut.

Morgonyogan är mjuk, balanserande och avslappnad, med fokus på återhämtning och ny energi. 

Musik och sångstrofer/mantran är en del av passet, som tas fram i stunden utifrån ledarens känsla och gruppens behov. Du känner själv efter vad du behöver och hur mycket du vill gå in i rörelserna. Vi avslutar med avslappning och en energishot. Sedan äter vi frukost på Gruvortens B&B. Riklig och god.

MORGONYOGA: Vi hoppas dra igång igen med tidig yoga snart igen.

Yoga med frukost

Passet är ett DROP-IN pass med föranmälan

HORMONYOGA för kvinnor - av Dinah Rodrigues

När du tröttnat på humörsvängningar, PMS, sömnsvårigheter eller klimakteriets utmaningar, kan du ge dig tid för hormonyoga. Det här programmet är unikt och hjälpsamt på flera sätt.

Dinah Rodrigues (som idag är 93 år) har skapat ett program av dynamiska övningar som bland annat påverkar äggstockar, sköldkörtel och hypofys. Här ingår även andningsteknik och sköna avslappningar för att balansera hormonsystemet.

Du lär dig för att träna hemma. Lenas illustrativa instruktionsblad som du får med dig, hjälper dig att minnas.  Programmet tar ca 40 min att göra.

Du kommer märka hur kroppen blir smidigare och starkare, och hur sinnet stabilieras av den regelbundna träningen.
Rekommenderad ålder för programmet är +35 år, men självklart kan du som är yngre också ha stor glädje av träningen.
Hör av dig till Lena om du har frågor om dina förutsättningar.
Läs mer om Dinah Rodrigues hormonyoga.

HORMONYOGA 2021
Kurs skapas när efterfrågan finns.  Det går också att lära sig programmet genom privatlektioner.

Hormonyoga

YOGA FÖR MÄN

Nyfiken på yoga? Anpassad träning tillsammans.

För dig som i ett behagligt flöde tillsammans med andra män vill utforska din kropp och själs förmåga. Passar dig som prova på vad yoga är, kanske för första gången. 
I den här kursen blandar Lena sina kunskaper och erfarenheter av yoga och anpassar undervisningen efter grupp och individ. Träningen är mjuk, enkel och flödande till musik. Detta i kombination med andningsteknik och övningar för balans och närvaro. Intensiteten varierar från lugn till mer kraftfull.
Under våren sker träningen i kursen Samayoga. Alltså ingen egen kurs för män denna termin. Se mer ovan.

 

AFROYOGA

Västafrikansk dansglädje och yogans rörelser förenas.

Enkla grundrörelser till musik som alla kan vara med på.
Lena har med sin erfarenhet av västafrikans dans och yoga nyskapat träningsformen Afroyoga. Musiken är i centrum, rytmerna och rörelseglädjen smittar. Deltagarna leds genom enkla dansrörelser som varvas och blandas med yogaställningar och skön avslappning. Nu återkommer hon med ett nyskapat pass till våren.

AFROYOGA
Terminskurs tisdagar kl 19.30
Plats: Lilltorpet Falun
Start: 14 september - 10 ggr
Pris: 1 400 kr
Möjlighet till PROVA PÅ första gången (begränsat antal platser. Pris 100 kr)
 

Afroyoga

YOGA FÖR DIG MED HUVUDVÄRK OCH MIGRÄN

 Yogan innehåller bl.a. övningar som mjukar upp nacke och rygg, andningsteknik och avslappning som lättar eller till och med tar bort smärta. 
Lena delar med sig av sina erfarenheter av hur hon använder träningen inspirerat av Per Söders migränyoga. 
Med enkla rörelser som du startar dagen med, kan du hindra huvudvärken att komma. Att på det här sättet tillsammans med andra med liknande erfarenhet dela med sig av utmaningar och möjligheter, stärker och läker.

Ingen kurs ännu planerad för tillfället. Hör av dig om du är intresserad.